BOROS II. Pécsi borvidék

PÉCSI BORVIDÉK 2018 FEBRUÁR

Egy családi őszi nyaralás alkalmával a gyönyörű mecseki erdőben bolyongva leltünk a kis elvarázsolt pisztráng sütő büfére Óbánya határában.Na, akkor kezdődött ez a történet, mikor megkóstoltuk az általuk árult Irsai Olivért és Olaszrizlinget a BELWARD pincészetből. Annyira el voltunk ragadtatva, hogy Fecó felcsillanó szemmel jelölte ki mindjárt, következő felfedezendő területnek a pécsi borvidéket.

2018 februárjában látogattunk el erre csuda helyre, ami a népszerű villányi és szekszárdi vidék között megbújva igazán méltó társa a híresebb szomszédjainak.

Fecó hosszú vacillálás után úgy döntött, három helyett csak két pincét látogatunk meg, amit a logisztikai tényezők mellett a lányok alkohol felvevő képességeinek határai is indokoltak. (Ekkor még nem tudtam hogy én az első helyen kb. a negyedik bor után villámgyorsan elérem ezt a határt, vagyis a "heminámat", amiről itt lelkendeztem az előző posztban)
A logisztikai probléma abból adódott, hogy ezen a borvidéken, nem egy jól bejárható területre korlátozódik a megkóstolható pincék többsége, hanem eléggé elszórva, a Mecsek déli lejtőitől Mohácsig.
Szállást  Hosszúhetényben sikerült foglalni (mindig az egyik legsarkalatosabb pontja a szervezésnek a szállás 15-20 fő részére ha lehet két ágyas szobákban), így az esti borkóstolóra és vacsorára a faluban működő Schunk pincészethez jelentkeztünk be. A délelőtti kóstolóra bérelt kisbuszokkal vittek át minket Hásságyra a BELWARD pincészethez.
A kóstolót és a pincészet bemutatását Wilhelm Dávid vezette. Nagyon szimpatikus volt, hogy mint a pincészet főborásza, időt, lelkesedést és energiát nem sajnálva, szánta ránk a szombat délelőttjét. A finom borok méltó keretet adtak a lelkes beszámolónak. Az amúgy is kedvenc könnyű fehérboros kínálatot megbolondította a két tétel gyöngyöző bor ami, főleg a lányokat, pár korty után levette a lábáról. Megtudtuk hogy éppen egy hatalmas projekt közepén járnak. Mesélt nekünk például a legújabb generációs szüretelő gépekről amit sikerült már megvásárolniuk és a hatalmas beruházásról amit pályázati keretből terveznek megvalósítani.

A kóstolt botok:
Rosé 2017

+ ráadás
Co2Co2 Rosé 2017 vagy Cirfandli 2017
+ ráadás visszakóstolás újra és újra és újra...

A sofőrjeink szerintem felettébb jól szórakoztak rajtunk, mikor visszaszállítottak minket Hosszúheténybe, a falu vendéglőjébe.
A jó kis házias ízek, és a pár órás pihenő után mindenkinek jól esett a séta is, amíg elértük az esti borozgatós helyszínünket. A  Schunk pince Hosszúhetény déli szélén a legeslegutolsó utcájában bújik meg, a szállásunk pedig a falu északi bevezető útja melletti első utcában volt. Mikor konstatáltuk hogy Hosszúhetény tényleg iszonyat hosszú, már erősen aggódtunk az estére tervezett hazasétálás miatt. Fel is hívtuk a nagyon kedves és segítőkész buszos srácokat, hogy lehetne, hogy készenlétben legyenek még az esti órákban is, ha esetleg elfogyna a lendületünk.

Schunk József a pincészet tulajdonosa-borásza volt a vendéglátónk. Annyira kellemes vacsorát és estét töltöttünk nála hogy igencsak nehezen, és igencsak öreg estébe hajolva hagytuk el a házát.

Végig kóstoltuk szinte a teljes palettát, ami ahhoz képest hogy mekkora területen gazdálkodik igencsak széles volt. A tíz tételből álló sort nem volt gyerekjáték végig inni, de Schunk úr sem siettetett minket. Ő is nagyszerű mesélőnek bizonyult. Megadta a módját, s cseppet sem éreztem türelmetlennek pedig szerintem maximálisan "kihasználtuk" a vendégszeretetét.

Itt ittam először "rózsaszín" szürkebarátot(Pink Pinot Gris), ami nem rosé bor, hanem a hosszan ázni hagyott szürkebarát szőlő jellegzetes rózsaszínes héjától kapja ezt a különleges színt, de az íze nem is lehetne fehérborosabb. Nagy kedvencem lett a Zenit és nagyon kellemes meglepetés volt, hogy annak ellenére, hogy kifejezetten nem vagyok vörösbor kedvelő,  Schunk úr Syrah borát, milyen simán elkortyolgattam.
Szólnék még a pécsi borvidék zászlós borának kikiáltott Cifrandiról, amit a Belward pincében volt szerencsénk megkóstolni.
Igazi pécsi-baranyai specialitás ez a szőlő- és borfajta, amely az országban máshol nem terem.
Ennek a bornak az íze akkor értékelődik fel igazán, mikor elmesélik mellé a gazdák, hogy mennyi munka van benne. Kényes szőlő mely különleges bánásmódot, és kicsit több odafigyelést igényel mint az edzettebb társai, de azt gondolom megéri, mert nekünk ez is nagyon bejött.

A Schunk pince kínálata

Összességében hatalmas élmény volt a pécsi borvidék. Fantasztikus borok, csupa kedves, segítőkész emberrel körítve. A borászok mellett, a sofőrjeinknek szegődött urak, akik a nagyon hosszú esténket végigülték, majd a szállásra vittek bennünket csak úgy jófejségből, mert nem voltak hajlandóak pénzt elfogadni az előre megbeszélten túl az extrák ellenére sem. A falu vendéglőjének dolgozói, akik szuperul levezényelték a sok ember - sokféle rendelés problematikáját.  Mind-mind hozzájárultak, hogy nekem eddig ez a hétvége lett a kedvenc boros élményem.